3 Eylül 2012 Pazartesi

honda varadero

evet millet eski blogumun kuzenimin sağlam bi salaklığı sebebiyle silinmesi gibi bi faciadan sonra tekrardan sizinleyim=) umarım önceki 2 italya gezimi yunanistan iran bulgaristan ve türkiye içerisinde yaptığım bir dünya yolu ve yaptığım motor testlerini ve onlara ilişkin görüşlerimi tekrardan okumayı istemezsiniz :/
bugün hakkıında yazacağım motosiklet 2011 model ortağımın uzun yol yapmam için italyadan bana kargoyla göndermiş olduğu bir honda varadero (evet yanlış okumadınız kargoyla geldi :D )
şimdi gelelim her test yazısının olmazsa olmazı teknik özelliklere;
TEKNİK ÖZELLİKLER 


Motor: 90 derece V-2 silindirli, likit sogutmalı, DOHC, 8 supaplı 
Yakıt sistemi: PGM-FI elektronik yakıt enjeksiyonu 
Çap: 98.0 mm 
Strok: 66.0 mm 
Max Güç: 94 HP @ 8.000 RPM 
Max Tork: 98 NM @ 6000 RPM 
Silindir hacmi: 996 cc 
Çalıştırma: Elektrikli marş 
Kavrama sistemi: Islak, çoklu disk. 
Aktarma sistemi: Zincir 
Vites kutusu: 6 ileri vites 
Vites oranları: 
1. : 2,57 
2. : 1,68 
3. : 1,29 
4. : 1,10 
5. : 0,96
6. : 0,85 
Kaster açısı: 27º 30’ 
Akü: 12V 18 Ah 
Ön lastik: 110/80R 19 
Arka lastik: 150/70R 17 
Ön fren: Üç piston kaliperle donatılmış 296 mm çapında çift disk. 
Arka fren: Üç piston kaliperle donatılmış 256 mm çapında tek disk. 
Uzunluk: 2,290 mm 
Genişlik: 924 mm 
Yükseklik: 1,509 mm 
Aks aralığı: 1,559 mm 
Yerden yükseklik: 180 mm 
Kuru ağırlık: 241 Kg 
Yakıt deposu: 25 litre



hehehehh pek bi yakışıklıyız dimi :D

Eveet malum ilk kez varaderoyu kullanıyorum önceki kullandığım endurolar sırasıyla honda transalp, honda africa twin, bmw r1150 gs adventure, ktm 950 adventure ve sonra nasıl olduğunu anlamadığım bir şekilde ktm 640 adventure , sonradanda bmw r1200 gs ve kendimin olan bmw f800 gs ile sanırım sportif motosikletten çok enduro kullanmışım :). Aslında varadero ve caponordu severim ve birbirlerine çok benzediklerini düşünüyorum her ne kadar çevremdekiler senin gözlerin iyice bozulmuş deselerde bence öyle ayrıca size ne lan zevk benim zevkim değil mi ?? allah allah bak yine sinirlendim...

Neyse konumuzun çok dışına çıkmayalım, varaderoyu izmirden ipsala kadar Türkiye içinde yunanistandan da italyaya gemiyle geçişimden sonra italyada tabiri caizse test etme imkanım oldu. Gerçektende dedikleri gibi varaderoyu ya gerçekten seversin yada cidden nefret edermişssiniz ben bu gezimde bu duyguların ikisinide yaşadım. Tamam kabul ediyorum gerçekten yakışıklı bir makine ama asfalt endurosu olmaktan öteye geçemiyor nedenlerine gelincede;

1- fil ölüsümü dersiniz eşek ölüsü mü dersiniz beton mu dersiniz ne dersiniz bilemem ama bu meret cidden ağır kuru 241 kg ağırlığın üzerine 25 litre benzin yağ soğutma sıvıları yan çantalar ve benim kıllığımdan kaynaklanan 5 litre yedek benzinide ekledğimizde bu alet cidden ağır.

2- Ne biçim enduro lan bu jantları tel jant değil !!!111!!!1!1!1!!1
ya abicim enduro dediğin tel jantlı olur araziye girersin jant eğilir gider düzelttirir biner gidersin bu ne len bi yere çarpsak allah korusun jantlar pert olcak tee allaım yaa....

3- yanlardaki çift taraflı radyatörler; aslında soğutması falan güzel bence ama allah korusun bir yan yatma durumunda radyatörlerin halini düşünmek bile istemiyorum... 

eveett güzelim motoru kendimce yerden yere vurduktan sonra şimdi gelelim eğlenceli yönlerine;

İzmir, çanakkale, lüleburgaz ve edirnede daha çok şehir içinde kullandım motosikleti tam anlamıyla bir at gibi dursada o allahın belası ağırlığı ile affınıza sığınıyorum ama tam anlamıyla ağzıma sıçtı egzozları artçılarımın ellerini pişirdi (motorun orjinal egzozları üzerinde değil leo vince in modelini bilmediğim 2 adet susturucusu var üzerinde). Şehir içinde 100 kmde 11 küsür litre yedi ama sesiyle heybetiyle çoğu kafayı hendine baktırmayı bildi oğlum benim (he tabi oğlum dicem böyle kız mı olur kazulet gibi :) ).

Bmwnin pratikliğine alışmış olan motorcu bozuntusu kişi yan çantaları takarken biraz zorlandı ne yalan söyleyeyim malum onlarda kaydırıp hemen takılıyo bunda kaydır sabitle vidala arka tekerleğin ordan geçen sabit tutan demiri falan tak uzun iş oldu cidden ama başardım bakalım çaktırmadan nasıl sökeceğim :D.  

Ama yiğidi öldürüp hakkını yememek gerek cidden bu arkadaşın yapılış amacı uzun yol ne zaman hızımız 50 km geçti alet böyle bi hafifledi bi kolay yönlendirilebilir oldu sormayın gitsin şaşırdım vallahi.. Düz yolda ağırlıktan dolayı tam anlamıyla bir tank mübarek göstergeler tam sevdiğim tip 2 tane analog gösterge zaten endurodada olması gereken o bence bide hararet göstergesinin sol tarafında aynı onun gibi bir benzin göstergesi olsa yedek depo lambasının yanında yemede yanında yat olucaktı ama olsun kadı kızında bile o kadar kusur olur değil mi,

Uzun yolda otobanda duble yollarda iyi demiştim değil mi ? evet gerçekten iyi gerek geniş gidonu gerek yüksek ön camı rüzgar koruması falan tam benlikmiş yerim ki ben bunuu :)

Ama yine bi sıkıntı var frenler!!!
Malum yolumun üstü giderken uğramamak ayıp olurdu Lüleburgazın ahmetbey kasabasında annemin  dayısı ailesi torunları falan var, sizin anlayacağınız ailenin kallavi bir bölümüde orada oradaki zorunlu 2 günlük ziyaretimin 2. gününde sıkılmam dolayısıyla biraz çıkayım motorla turlayım hemde şekil olurum yeaa:p nidaları eşliğinde ortalıkta saldım çayıra mevlam kayıra tarzı deli danalar gibi dolanmaya başladım o yoldan girip oradan çıkıyordum ki bi baktım yol baya bi bozuldu hadi dedim iyisin varadero aslansın kaplansın yaparsın girdim o bozuk yola yine herşey iyi gidiyorken ktm 640 adv. zamanlarım aklıma geldi ve şeytanla anlaşmayı o saniye yapmış oldum fil ölüsüyle arazi!!

hepsi bu yavşak şeytanın yüzünden arkadaş hay girmez olaydım o araziye bildiğin allah belamı verdi lastikler asfalt için amortisörler araziye uygun değil sözde absyi kapattığımı sandım ama aslında kapanmıyomuş mendebur hadi onuda geçtim asfaltta çok iyi iş yapan integral fren sistemi arazide bir sıçtı bir sıçtı ki somayın.. Japo mühendisçiklerim çekik gözlülerim tamam birbirine entegre 2 fren abs falan iyi iş yapmışsınız aferin dersinize iyi çalışmışınız ama sadece yarısına ulan arazide entegre fren yüzünden  kaç kere düşme tehilkesi atlattığımı sayamadım keza absde öyle ulan 260+ küsür kiloddaki motoru kaygan arazide dumayan tekerlerle asfalt lastiklerle nasıl durdurayım sihirbaz mıyım ben amk??

Neyse çok şükür yine ölmedik düz yollara asfaltımıza geri döndük ama arada göz ucuylada araziye bakar olduk ama uzak bir hayal olarak kaldı öyle.. :(

Bu arada birileri bana bu motor ekonomik iyi yol yapar demişlerdi sizede laflar hazırladım ulan böyle yakıt tüketimimi olur ş.içi 11 ş.dışı 9 litre ağzıma sıçtınız lan 200kmde bir depo dolduruyorum bi türkiyeye döneyimde ben size yapacaklarımı bilirim..

neyse gençler şimdilik kalın sağlıcakla bu varaderoyla ilgili yazımın ilk bölümüydü büyük bi ihtimal yarın yunanistanda yaşadıklarım abs beyni arızası  italyaya geçişim ve mutlu son ortağım ve ailesiyle milanodaki servislerine gidişimi yazacağım:)

PS: belkide yarın yazmam kafama bağlı biraz toparlamam lazım 

1 yorum:

  1. sen gene kafanı yorma varandero her zaman iyidir yakıt konusunda yanılıyorsun kabiratörün ayarsız 100.km. de 6.5 veya 7. lt yakar ben hiç bir zaman GS. sınıfını tercih etmem bakımı zor makınalar.yola devam..d.d.d.d.

    YanıtlaSil