5 Eylül 2012 Çarşamba

honda varadero -2-

evet millet somut verilere dayalı olmayan sadece kendi düşüncelerim ve görüşlerime ilişkin honda varadero test yazıma devam ediyorum amacım kimsenin moptoruna bok atmak falan değil o yüzden utanmaca sıkılmaca gücenmece olmasın lütfen ayrıca olumsuz(!) mailler yzan arkadaşlar benim görüşümdür sizi zerre alakadar etmez okumayın kardeşim...

aralarda ezilme üzerime kamyon çıkması gibi küçük tehlikeleri atlattıktan sonra ipsala sınır kapısı üzerinden çıkış yapıp yunanistana hayırlısıyla giriş yapmış oluyorum yolları sormayın nedense bana pek bi türkiyeyi anımsattı ama olsun enduro bu sonuçta kaymak asfalt gerekmiyor ki gitmek için değil mi ??
Yalnız bütün avrupa kıtası gibi yunanistanında sevdiğim bir tarafı var benzin fiyatları, ee malum benzin olmuş 4,3xx lira burda 1.99 euro litresi şaka gibi değil mi ??
neyse yardır yardır gitmeye başlıyorum sahil kesimlerinden, ne yalan söyleyeyim yunanistanda değilde sanki çeşmenin ıldırı ksabasındaki yazlık evimize gider gibi oluyorum bildiğim yabancılık çekmiyorum açıkçası buradalrada pek eğlenceli şeyler olmuyor yardır yardır git aralarda benzin al mola ver dinlen dur gibi iğrenç bir rutinle aralarda fotoğraf falanda çekip yerimi ayırttığım kavala ilindeki deniz kıyısındaki terra kampinge haşat olmuş bir vaziyette giriyorum. Ha bu arada entegre frenin hakkını yemeyim 3 kere ciddi anlamda arkadan arabalara çarpma ihtimalimi engelledi sanırım hızı biraz düşürmek gerek ama ne yapayım alet hızlı gitmek istiyo vallahi benim bir suçum yok ;)

ertesi gün 10da 2 saat gecikmeyle kampingden çıkıp igoumenitsa limanına doğru yola çıkıyorum sormayın ahali fena yusuflardayım malum 1 motosiklet ve minicik bi kamaraya 350 küsür euro bayıldık o gemiyi kaçırırsam küserim oynamam vallahi :D işte varaderonun farkı burda ortaya çıkıyor abi bu alet gerçekten rahat sadece yol yapmak için tasarlanmış, sadece benzin alırken 15 küsür dakika ihtiyac molası verip dinleniyorum aksam 8deki gemi saati yaklaştıkça adrenalin seviyeside bir tavan yapıyor ki sormayın gitsin neyse çok şükür saat 19.20de limana varıp rezerve ettiğim biletimi alıp derin bi oh çekip denize karşı puromu yakıyorum, tabi o kadar yol geldik üzerimde bi yorgunluk var ama nasıl desem bir sportf motosikletle izmirden çıkıp antalyaya gitmişim gibi değil her tarafım ağrımıyor sadece güzel ve yoğun geçen günün ardından kendini koltuğa atmadan önceki hal gibi :D
neyse gemiye girdik motorumuzu bağladık topcaseimizi sırt çantamızı yanımıza aldık kamaradaki ziyafet ve sonrasında uykuya doğru yelken açıyoruz..

neyse sabah olmuş uyanmışız ancona limanına yaklaşıyoruz  biraz in bin seansları var allahıma bin şükür önce motorları indiricekler sonunda insan gibi değer gördüğümüz bir ülke :)
gemiden çıkış gümrük cart curt gibi olayları hallettikten sonra italyan otoyollarına attık kendimizi tam ancona şehir merkezinden çıkıp otobana gireli 20 km falan olmuştu yeni yeni gaz açmaya başlamıştım ki aynalarda parlayan tepe lambalarını gördüm, italyan polisi !!

tam aha sıçtık demiştim heralde hızlı gittik dünya kadar cezayı kitlicekler derken ingilizce tarzanca falan ortaya karıştırdığımız salak saçma bir dilden sonra vinyet denilen ve italyada otoyollara çıkmadan önce alınan bir nevi otoyola giriş izini gibi bir şeyin eksik olduğunu öğrendim sağolsun italyanlar o kadar misafirperver ki 170 euroya bana bir tane hediye ettiler(tabi karşılığında çok hayır duamı aldı deyyuslar !!) bide hızdan ihtarı yiyince gazım bir geçti ki sormayın böyle pek mülayim 90ı pek geçmeyen bir insan oldum sonradan benzin almaya girdiğim benzinlikte vinyetlerin satıldığını gördüm şaka gibi 5 euro.. 5 euro ne lan şimdi ödedğim o kadar para vinyete mi gitti cezaya mı yoksa polislere çorba parası mı oldu, çorba parasıysa boğazınızda kalır zehir zıkkım olur inş siz siz olun böyle küçük kurallara dikkat edin sonra benim düştüğüm duruma düşmeyin...
arada otoyollar köy yolları şehir merkezleri falan derken oğlumuz baya iyi iş çıkarıyo hani az biraz daha hafif olsa şaftlı olsa biraz daha azıcık benzin tüketse vallahide alırım billahide alırım ben bu koca oğlanı şaka maka önceden kullanmayı çok istemiştim ama bi türlü kısmet olmamıştı sonrada şaftlı motosiklet kullanınca elit olduk ya amkzincirle uğraşılır mı yeaa nidaları eşliğinde hep bi hor görmüştüm varaderoları ama fena göt etti beni helal olsun sana oğluşum :D
Klasik muhabbetlere geri dönelim kullandığımız arkadaş otobanda biraz ekonomik oldu 6 vites ve düşük devirde hesapladığım 6,5 litreye kadar düşürdüm tüketimi ee 100 küsür beygir o kadar yan üst çantalar bide benim gibi bi basmaya meraklı ayı yavrusu eklenince gayet makul bi tüketim yaptı bence alınır bu alet tabi ben yeni kesşettim ya üretimden kaldırılır şimdi :/
Ha bu arada pek torkluyuz yüksek viteste gaza asılıncada hafif bi nazlanmadan sonra hızlanmaya başlıyoruz, tabi hızlanmak dediysek bi fireblade aklınıza gelmesin kendi klasmanına yüküne göre hızlanma malum çantalar motorun gövde boyutu falan yelken gibi. Yelken demiştim dimi milanoya 200 km falan kala baya bir rüzgar çıktı bir o yana bir bu yana savrulan şaşkın gibiydim tabi ben kendimi savruluyo saıyorum ya önüme şansıma bir ducati 996 geldi allahım sanırım aşık oldum !! neyse kendime gelip ağzımın suyunu siliyorum ben savrulduğumu sanırken önimdeki arkadaş sağ tarafta giderken gelen ani bi yanal rüzgarla diğer şeride geçti bende kendimi savruluyor sanıyodum ferin oğlum sonunda ağırlığın bi işe yaradı...:)
geldik milanoyada minik bi sıkıntı var trafik çok fena gerçekten trafilte bir fille dolaşmak nasıl olacakmış anlamak üzereyim, aralardan geçemiyorum, hızlı gidemiyorum, hava sıcak, alet ağır ee ne anladım ben bu işten bide bilmediğim bi şehirde bozulan bir navigasyon cihazıyla yol bulmaya çalışıyorum, allahtan bir polis halime acıdıda yanıma bir turist polisi verdide gideceğim yeri buldum yoksa hala trafikte turluyodum bu şehir gerçekten karışık.
millet şimdilik benden bu kadar biliyorum 2. kısım biraz gezi yazsısı gibi oldu ama idare edin artık arada yazım imla hataları olabilir kusuruma bakmazsınız artık hadi kalın sağlıcakla... :D

ha bu arada touratech sis lambaları ve osram brightlightlarla varaderonun aydınlatma sistemi çok iyi benden 10 puanı aldı allah sahibine bağışlasın tosunu :)

1 yorum:

  1. 👍🤘 ben çok sevdim yazıyı ne diyorsunuz alalım mı yani ?

    YanıtlaSil